Wadliwe uszczelki glowicy Alpina B10 V8

Alpina zastosowała w silnikach M62B46 uszczelki głowicy zbudowane z tworzywa. Z czasem uszczelki te ulegają uszkodzeniu (pęknięcia). Alpina zaleca ich wymianę na w pełni metalowe. Oto porównanie obu rodzajów uszczelek. Objawami pękniętej uszczelki jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Zbyt długie użytkowanie silnika z takimi uszczelkami może spowodować pęknięcie bloku między cylindrami, czy też głowicy.

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
Uszczelki z silnika F3 Alpiny B10 V8 1998 – M62B44

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
Pęknięcie uszczelki.

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
Kolejne pęknięcia

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
Porównanie wadliwych i poprawionych (metalowych) uszczelek. Po lewej uszczelki w pełni metalowe, po prawej uszczelki z tworzywa.

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i 
Alpina B10v8
Budowa uszczelki z tworzywa

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
Budowa nowej uszczelki metalowej (3 warstwy)

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
Budowa nowej uszczelki metalowej (3 warstwy)

pęknięta uszczelka głowicy e39 540i Alpina B10v8
Uszczelka metalowa produkowana przez BMW – oznaczenie silnika „B46”