Swap silnika z Alpina B10 V8 4.6L do e34 540i

Swap silnika w naszym firmowym e34 540i 6 gang zakończony! Oryginalny silnik M60B40 (286km i 400NM) został zastąpiony motorem M62B46 (340KM i 470NM) z Alpina B10 V8 (e39). Dodatkowo zmieniona została także skrzynia manualna, na pochodzący z e39 540i 6 biegowy manual. Modyfikacji wymagała też wiązka elektryczna, tak aby zastosować oryginalny komputer z Alpiny oraz kilka innych „drobnostek”.

swap silnika M62
Po lewej pacjent, po prawej nowy motor

swap silnika M62
komora silnika po wyjęciu M60B40

swap silnika M62
M62B46 gotowy do montażu (po wymianie wszystkich możliwych uszczelek)

swap silnika M62
W prawym dolnym roku nr silnika Alpiny i oznaczenie motoru wg Alpiny czyli F3
swap silnika M62
F3 – oznaczenie Alpiny silnika M62B46 bez vanosów. Silnik z vanosami ma oznaczenie F4.

swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
Kompletny układ wydechowy z Alpiny B10 e34 – więcej zdjęć wkrótce

swap silnika M62
swap silnika M62
Ręczne oznaczenia głowic silnika Alpina F3.

swap silnika M62
Oznaczenia na drugiej głowicy.
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
Nowa skrzynia biegów – 6 biegowy manual z e39 540i

swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
Nowe sprzęgło i dwumas (dostawca części – Silesia Parts)

M62B46 już w komorze:
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
swap silnika M62
radek e34 540i
radek e34 540i