Alpina zastosowała w silnikach M62B46 uszczelki głowicy zbudowane z tworzywa. Z czasem uszczelki te ulegają uszkodzeniu (pęknięcia). Alpina zaleca ich wymianę na w pełni metalowe. Oto porównanie obu rodzajów uszczelek. Objawami pękniętej uszczelki jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Zbyt długie użytkowanie silnika z takimi uszczelkami może spowodować pęknięcie bloku między cylindrami, czy też głowicy.

Uszczelki z silnika F3 Alpiny B10 V8 1998 – M62B44

Pęknięcie uszczelki.

Kolejne pęknięcia





Porównanie wadliwych i poprawionych (metalowych) uszczelek. Po lewej uszczelki w pełni metalowe, po prawej uszczelki z tworzywa.

Budowa uszczelki z tworzywa

Budowa nowej uszczelki metalowej (3 warstwy)

Budowa nowej uszczelki metalowej (3 warstwy)

Uszczelka metalowa produkowana przez BMW – oznaczenie silnika „B46”


